Joeri Saal kon plaatsnemen achter de geheel gereviseerde, 72 fader SSL 4000 G+ mengtafel, gevat in een hagelnieuwe controleruimte, die zich bevindt in het voormalige "koor" van het kerkgebouw. De kerk zelf biedt qua ruimte en akoestiek werkelijk unieke mogelijkheden. Je zou denken dat een kerk altijd teveel galm heeft om een fatsoenlijke opname te kunnen maken maar niets is minder waar. De eerste opnames die wij hebben gehoord zijn gewoon weergaloos mooi. Je moet het meemaken om het te begrijpen.
Er valt over de opnameruimte, control room en keuzes voor bekabeling en stroomvoorziening zoveel te vertellen dat we ons ten doel hebben gesteld een interview met de eigenaren Peter Riebeek en Joeri Saal te gaan afnemen. Daarover later meer.
En last but not least, de afluistering. Joeri Saal hierover: "We werken al sinds 2012 met ATC SCM25A Pro. Een werkelijk fantastische monitor. Toen we begonnen na te denken over de nieuwe control room wilden we gewoon de beste main monitor. En dat is ATC. We hebben na lang overleg en testen gekozen voor de SCM110A SL Pro. Deze monitor heeft een perfecte balans tussen snelheid en afbeelding. Zeker in combinatie met de akoestiek presteren deze actieve luidsprekers geweldig. De sweetspot is perfect. Maar ook op elke andere plek in de ruimte klinkt het echt fantastisch".